MARKETINGSTUDENTEN ZIEN DE TOEKOMST ZONNIG IN
Bijna was Arlette tijdens haar stage zelf ook figurant geweest. Het bedrijf waar ze stage loopt, B&F Casting, een bureau met opdrachtgevers in de televisie- en filmindustrie, vond het een prima idee als ze zelf ook een keer voor de camera zou staan. “Maar”, zegt Arlette, “het was druk en het kwam er niet van. Ik sta intussen wel ingeschreven als figurant. Dus wie weet zit ik binnenkort in Goede Tijden, Slechte Tijden, of zie je me voorbijkomen in een reclamespotje.” Ze heeft B&F Casting gekozen omdat ze nieuwsgierig is hoe het eraan toegaat in de media. Vanaf dag één draait ze in het kleine team gewoon mee. “Mijn werkgever bedacht welke figuranten en edelfiguranten (figuranten met een grotere rol) in aanmerking kwamen voor een klus. Vervolgens ging ik met mijn collega’s die mensen benaderen. Verder kwamen er de hele dag vragen over producties. Soms was het spannend. Als een figurant afbelde bijvoorbeeld. Maar bijna altijd was het enorm gezellig. Ik heb het erg naar mijn zin gehad.” Ook Job is enthousiast. “Schiphol Airport Retail, zoals het bedrijf waar ik stage liep officieel heet, is eigenaar van de winkels met chocola, alcohol en tabak. Achter de douane! Dat alleen al vond ik spannend. Het is een eigen wereld waar veel gebeurt. Het is klant- en salesgericht werk, leuk. Dingen die ik op school heb geleerd kwam ik in de praktijk tegen. Hoe belangrijk het is helder te communiceren, daar gaat het in de opleiding ook steeds over.

'Dingen die ik op school heb geleerd kwam ik in depraktijk tegen'

Het allerleukste: zelf acties verzinnen en organiseren. Ik verzon bijvoorbeeld een actie voor M&M’s. Een wheel of fortune. Dat werd voorgelegd aan het creatief bureau, en is toen echt uitgevoerd.”

ONDERNEMER
Job en Arlette hebben bewust gekozen voor Marketing & Communicatie op het MBO College Hilversum. Arlette: “Ik kom uit Amersfoort en daar zijn ook marketingopleidingen, maar ik koos voor Hilversum omdat de opleiding hier breder is. In het eerste jaar krijg je bijvoorbeeld ook recht en sales.” Job: “Ik had het idee dat marketing me lag. De begrippen spraken me altijd al aan. Het klopte gelukkig. In het tweede jaar kies je een van de drie richtingen: evenementen, marketing of communicatie. Ik hoef er niet over te twijfelen: marketing!” Ze zien de toekomst dan ook zonnig tegemoet. “Of er echt overdreven veel werk is in de marketing, weet ik niet”, allerleukzegt Arlette, “maar ik ben absoluut van plan door te studeren. Met 3 diploma’s op zak lukt het zeker!” Job wil meer leren over ondernemerschap. “Ik ga nu mezelf klaarstomen voor het hbo. Dan een opleiding op het hbo. En wie weet tussendoor nog even naar het buitenland om mijn Engels te verbeteren!”.

Ander nieuws

Nieuws Ambitieuze ROCvA-studenten buigen zich over stadse uitdagingen met project Made By 020 Studenten Nisan en Britt zijn begin oktober dit jaar gestart met ‘Made By 020’. Een project in samenwerking met de Gemeente Amsterdam...
Nieuws Ambitieuze ROCvA-studenten buigen zich over stadse uitdagingen met project Made By 020 Studenten Nisan en Britt zijn begin oktober dit jaar gestart met ‘Made By 020’. Een project in samenwerking met de Gemeente Amsterdam...
Nieuws Officiële kick-off MBO College Hilversum en poppodium De Vorstin In podium De Vorstin vond gisteren de officiële kick-off plaats van de samenwerking tussen MBO College Hilversum en De Vorstin vanuit de visie... MBO College Hilversum
Bekijk al het nieuws