MARKETINGSTUDENTEN ZIEN DE TOEKOMST ZONNIG IN
Bijna was Arlette tijdens haar stage zelf ook figurant geweest. Het bedrijf waar ze stage loopt, B&F Casting, een bureau met opdrachtgevers in de televisie- en filmindustrie, vond het een prima idee als ze zelf ook een keer voor de camera zou staan. “Maar”, zegt Arlette, “het was druk en het kwam er niet van. Ik sta intussen wel ingeschreven als figurant. Dus wie weet zit ik binnenkort in Goede Tijden, Slechte Tijden, of zie je me voorbijkomen in een reclamespotje.” Ze heeft B&F Casting gekozen omdat ze nieuwsgierig is hoe het eraan toegaat in de media. Vanaf dag één draait ze in het kleine team gewoon mee. “Mijn werkgever bedacht welke figuranten en edelfiguranten (figuranten met een grotere rol) in aanmerking kwamen voor een klus. Vervolgens ging ik met mijn collega’s die mensen benaderen. Verder kwamen er de hele dag vragen over producties. Soms was het spannend. Als een figurant afbelde bijvoorbeeld. Maar bijna altijd was het enorm gezellig. Ik heb het erg naar mijn zin gehad.” Ook Job is enthousiast. “Schiphol Airport Retail, zoals het bedrijf waar ik stage liep officieel heet, is eigenaar van de winkels met chocola, alcohol en tabak. Achter de douane! Dat alleen al vond ik spannend. Het is een eigen wereld waar veel gebeurt. Het is klant- en salesgericht werk, leuk. Dingen die ik op school heb geleerd kwam ik in de praktijk tegen. Hoe belangrijk het is helder te communiceren, daar gaat het in de opleiding ook steeds over.

'Dingen die ik op school heb geleerd kwam ik in depraktijk tegen'

Het allerleukste: zelf acties verzinnen en organiseren. Ik verzon bijvoorbeeld een actie voor M&M’s. Een wheel of fortune. Dat werd voorgelegd aan het creatief bureau, en is toen echt uitgevoerd.”

ONDERNEMER
Job en Arlette hebben bewust gekozen voor Marketing & Communicatie op het MBO College Hilversum. Arlette: “Ik kom uit Amersfoort en daar zijn ook marketingopleidingen, maar ik koos voor Hilversum omdat de opleiding hier breder is. In het eerste jaar krijg je bijvoorbeeld ook recht en sales.” Job: “Ik had het idee dat marketing me lag. De begrippen spraken me altijd al aan. Het klopte gelukkig. In het tweede jaar kies je een van de drie richtingen: evenementen, marketing of communicatie. Ik hoef er niet over te twijfelen: marketing!” Ze zien de toekomst dan ook zonnig tegemoet. “Of er echt overdreven veel werk is in de marketing, weet ik niet”, allerleukzegt Arlette, “maar ik ben absoluut van plan door te studeren. Met 3 diploma’s op zak lukt het zeker!” Job wil meer leren over ondernemerschap. “Ik ga nu mezelf klaarstomen voor het hbo. Dan een opleiding op het hbo. En wie weet tussendoor nog even naar het buitenland om mijn Engels te verbeteren!”.

Ander nieuws

Persbericht ROC van Amsterdam en mobiliteitsbranche slaan handen ineen ​De eerste funderingspalen voor de Kabelweg 88 in Amsterdam-West zijn geslagen. Eigenaar Exclusiva, NexTechnician, MBO College Westpoort en MBO... MBO College Noord, MBO College Westpoort
Nieuws Mbo en bedrijfsleven bundelen krachten voor een beter klimaat Voldoende én goed vakpersoneel opleiden voor de energietransitie en de innovaties die hiermee gepaard gaan. Twintig roc’s en aoc’s...
Nieuws ROC van Amsterdam trots op creatieve studenten In reactie op ‘Advies Arbeidsmarktperspectief van creatieve mbo-opleidingen’ door CMMBO, gepubliceerd op 16 april 2018 Deze week...
Bekijk al het nieuws