Heb je een klacht over je studie, je stage of de school? Dan verwachten wij dat je het altijd eerst zelf probeert op te lossen. Als je een klacht hebt, bespreek die dan eerst met je docent, je coach of je loopbaanbegeleider. Als jullie er niet uitkomen, dan kun je naar je opleidingsmanager. De contactgegevens van jouw mbo-college vind je hier
De ombudsman
Lukt het niet om je klacht samen met school op te lossen? Neem dan contact op met de ombudsman. De ombudsman bemiddelt bij klachten tussen jou en de school. De ombudsman is neutraal en kiest geen partij. De ombudsman bekijkt de klacht en stelt een advies op.
Contact
Ombudsman: Ruud de Groot
E-mail: ombudsman@rocva.nl
» Reglement Ombudsman
Klacht over privacy
Heb je een klacht over je privacy? Denk daarbij bijvoorbeeld aan een situatie waarin jouw gegevens zijn verwisseld met die van een ander of iemand ongewenst informatie over jou online zet. Neem dan contact op met de Functionaris Gegevensbescherming.
Functionaris Gegevensbescherming: Niels Hilhorst
E-mail: privacy@rocva.nl
De vertrouwenspersoon
Als je te maken hebt met ongewenst gedrag, dan kan de vertrouwenspersoon je helpen. Voorbeelden van ongewenst gedrag zijn: seksuele intimidatie, agressie, geweld, pesten, bedreiging of discriminatie. Wat doet de vertrouwenspersoon? Een vertrouwenspersoon neemt jouw klacht serieus. De vertrouwenspersoon vangt je op, luistert naar je en zoekt samen met jou naar een oplossing. Je klacht wordt in vertrouwen behandeld, de vertrouwenspersoon doet niets wat jij niet wilt.
Contact
Elk mbo-college heeft één of meerdere vertrouwenspersonen. Kijk voor contactgegevens in je studiewijzer of op
portaalvoortalent.nl
Meer informatie
»
Bekijk de folder