Brochures
Studiekeuze testen
Studiekeuze testen
Testoverzicht
Motivatietest
Sectorchecker
Competentietest
Opleidingenkiezer
Scholenzoeker
Over ROCvA
Over ROCvA
Over ROC van Amsterdam
Nieuws
Jaarverslagen
Het Bestuur
Missie en beleid
Voor bedrijven
Voor bedrijven
Samenwerken
Alles over stage
Stage-coördinatoren
Bedrijven-contact
Link
Werken bij
Werken bij
Decanen & ouders
Decanen & ouders
Voor decanen
Decanen Toolkit
Aanvraag voorlichting
Activiteitenkalender
Voor ouders
Contact
Contact
Informatiecentrum
Adressen
Voor bedrijven
Nieuwsbrieven
Heb je een klacht?
Mbo-onderwijs
Mbo-onderwijs
Mbo-onderwijs home
Opleidingen
Sectoren
Mbo-colleges
Open dagen
Brochures
Meelopen
Aanmelden
BOL/BBL, niveaus
Wat zijn de kosten?
Internationaal
Flex-opleidingen
Van mbo naar hbo
Associate degree
Sport en studie
Studiehulp en advies
Voor ouders
Toelating
Vakantiedata
Nog plaats
Ziekmelding
Hulp bij aanmelden
In de praktijk
Passend onderwijs
Entree
Entree
Entree home
Entree-opleidingen
ROC Op Maat
Open dagen
Izone
Izone
Izone home
Voortgezet onderwijs
Voortgezet onderwijs
Voortgezet onderwijs home
De scholen
Voor volwassenen
Voor volwassenen
Voor volwassenen home
Opleidingsaanbod
Joke Smit College (vavo)
Taalonderwijs en inburgering
Sectoren
Voor bedrijven
Subsidies/regelingen
STAP-budget
Opleidingstypen & niveaus
Inschrijven nieuwsbrief
Direct aanmelden
STAP-budget
STAP-budget
STAP-budget home
Alles over STAP
Onze STAP-opleidingen
STAP - subsidie aanvragen
STAP - veelgestelde vragen
Maak een Talent Profiel
Het beste studiekeuzeadvies
Deel jouw advies en laat je vrienden oordelen!
Zoek de perfecte opleiding en locatie!
Doe de studiekeuzetest
Registreren
Inloggen
Actueel
 
2018
 
Inspirerend bedrijfsbezoek aan Jos de Vries The Retail Company
Inspirerend bedrijfsbezoek aan Jos de Vries The Retail Company
Nieuws, geplaatst op 30-1-2018
Studenten marketing MBO College Amstelland brengen advies uit over ‘De Broodzaak’
Dertig studenten marketing van MBO College Amstelland uit Amstelveen bezochten in het kader van hun studie vrijdag 26 januari 2018 Jos de Vries The Retail Company, een internationaal retail-conceptbureau dat onder meer retailers adviseert bij de positionering van hun merk. Directeur Jasmijn Prinssen: “We zijn net verhuisd naar deze nieuwe locatie in de Copenhagen-toren van het kantorencomplex Bisonspoor in Maarssen. Daarom zijn we bijzonder blij studenten van het mbo-college als eerste groep in deze ruimte te kunnen ontvangen.”
Voor de studenten stond dan ook koffie en feestelijk gebak gereed. Helaas was het mistig en kon er niet genoten worden van het uitzicht.
Finale
Het bedrijfsbezoek vormde de finale van een intensief project van acht weken waarin teams studenten marktonderzoek hebben verricht naar de formule 'De Broodzaak'. Vragen als ‘Hoe komt de formule over op jongeren?’, 'Kan deze formule, bedacht voor de NS-stations, ook op andere locaties succesvol zijn?' en 'Aan welke criteria dient dan die nieuwe vestigingsplaats te voldoen?'.
Resultaten onderzoek
Na de ontvangst en inleiding van Jasmijn Prinssen over de activiteiten van het bureau, kregen de studenten ook inzicht in de strategische marketingcommunicatie rond concept door Chris Rikkers van Storyline. Daarna was er een korte rondleiding door het gebouw.
Toen was het zo ver. Drie teams studenten konden de resultaten van hun onderzoek aan de professionele jury laten zien. De jury bestond uit Jasmijn Prinssen van The Retail Company en Chris Rikkers van Storyline.
Het winnende team
Na iedere presentatie volgde er een korte feedback van de jury en applaus van de toehoorders voor het geleverde werk. Tenslotte werden nog eens acht pitches gehouden om de jury te overtuigen. Uiteindelijk moest de jury beslissen. Welke studenten hebben het beste strategische advies? De jury koos na intensief overleg voor het advies ‘de locatie Weesperplein’ in Amsterdam, uitgewerkt door de groep van Steffi Roth, Dana Bitter en Leonoor Coot.
“Het was een close call, de voorstellen voor andere nieuwe vestigingen Hoofddorp en Museumplein waren immers ook degelijk onderbouwd”, aldus Jasmijn Prinssen en Chris Rikkers.
Voorselectie op school
Vooraf is op school - gedurende de werkcolleges marketing - gewerkt aan deskresearch, de P’s van de marketingmix, promotieactiviteiten, assortiment, prijsvorming etc. Uit presentaties en pitches op school bleek dat het niveau van de uitgewerkte voorstellen hoog was en het niet gemakkelijk zou zijn te beoordelen welke teams uiteindelijk genomineerd moesten worden voor de finale presentatie op vrijdag 26 januari bij ‘de opdrachtgever’ Jos de Vries The Retail Company.
Na een spannende nek-aan-nek-race zijn door de docenten marketing uiteindelijk drie teams genomineerd. Zij mochten hun voorstel voor een nieuwe locatie van 'De Broodzaak' aan de directie van The Retail Company presenteren.
Leerzame aanvulling op de lessen
De meeste studenten hebben het bedrijfsbezoek als leerzaam ervaren en vonden het een prima aanvulling op de marketinglessen op school. Een enkeling nam het initiatief om in een gesprek na te gaan of er mogelijkheden voor een stage zijn. Al met al een waardevol bedrijfsbezoek dat zowel voor studenten als medewerkers van The Retail Company als inspirerend is ervaren. De marketingdocenten Erik Kamp, Dagmar Krijnen-Vossen, Nancy van Dalsum en Frits van Wolveren hebben het project begeleid.
Ander nieuws
Nieuws
Team MBO College Zuidoost 'Onderwijs team van het jaar'
Tijdens het ‘Dit is MBO Ambassadeursgala’ in Apeldoorn is team Helpende Zorg en Welzijn van MBO College Zuidoost uitgeroepen tot &lsquo...
MBO College Zuidoost
17-5-2022
Lees verder
Nieuws
ROC van Amsterdam - Flevoland en windenergiesector werken samen aan duurzaamheidsvraagstuk
MBO College Airport
12-4-2022
Lees verder
Nieuws
Medailleregen tijdens Skills The Finals
Studenten ROC van Amsterdam - Flevoland vallen in de prijzen tijdens Skills The Finals.
4-4-2022
Lees verder
Bekijk al het nieuws
Ben je tevreden over de informatie op deze pagina?
Ja
Nee
Hoe kunnen we de informatie verbeteren?
Verstuur feedback
Bedankt voor de feedback!