Inspirerend bedrijfsbezoek aan Jos de Vries The Retail Company

Finale

Het bedrijfsbezoek vormde de finale van een intensief project van acht weken waarin teams studenten marktonderzoek hebben verricht naar de formule 'De Broodzaak'. Vragen als ‘Hoe komt de formule over op jongeren?’, 'Kan deze formule, bedacht voor de NS-stations, ook op andere locaties succesvol zijn?' en 'Aan welke criteria dient dan die nieuwe vestigingsplaats te voldoen?'.


Resultaten onderzoek 

Na de ontvangst en inleiding van Jasmijn Prinssen over de activiteiten van het bureau, kregen de studenten ook inzicht in de strategische marketingcommunicatie rond concept door Chris Rikkers van Storyline. Daarna was er een korte rondleiding door het gebouw. 

Toen was het zo ver. Drie teams studenten konden de resultaten van hun onderzoek aan de professionele jury laten zien. De jury bestond uit Jasmijn Prinssen van The Retail Company en Chris Rikkers van Storyline. 


Het winnende team 

Na iedere presentatie volgde er een korte feedback van de jury en applaus van de toehoorders voor het geleverde werk. Tenslotte werden nog eens acht pitches gehouden om de jury te overtuigen. Uiteindelijk moest de jury beslissen. Welke studenten hebben het beste strategische advies? De jury koos na intensief overleg voor het advies ‘de locatie Weesperplein’ in Amsterdam, uitgewerkt door de groep van Steffi Roth, Dana Bitter en Leonoor Coot. 

“Het was een close call, de voorstellen voor andere nieuwe vestigingen Hoofddorp en Museumplein waren immers ook degelijk onderbouwd”, aldus Jasmijn Prinssen en Chris Rikkers. 


Voorselectie op school 

Vooraf is op school - gedurende de werkcolleges marketing - gewerkt aan deskresearch, de P’s van de marketingmix, promotieactiviteiten, assortiment, prijsvorming etc. Uit presentaties en pitches op school bleek dat het niveau van de uitgewerkte voorstellen hoog was en het niet gemakkelijk zou zijn te beoordelen welke teams uiteindelijk genomineerd moesten worden voor de finale presentatie op vrijdag 26 januari bij ‘de opdrachtgever’ Jos de Vries The Retail Company. 

Na een spannende nek-aan-nek-race zijn door de docenten marketing uiteindelijk drie teams genomineerd. Zij mochten hun voorstel voor een nieuwe locatie van 'De Broodzaak' aan de directie van The Retail Company presenteren. 


Leerzame aanvulling op de lessen

De meeste studenten hebben het bedrijfsbezoek als leerzaam ervaren en vonden het een prima aanvulling op de marketinglessen op school. Een enkeling nam het initiatief om in een gesprek na te gaan of er mogelijkheden voor een stage zijn. Al met al een waardevol bedrijfsbezoek dat zowel voor studenten als medewerkers van The Retail Company als inspirerend is ervaren. De marketingdocenten Erik Kamp, Dagmar Krijnen-Vossen, Nancy van Dalsum en Frits van Wolveren hebben het project begeleid. 
 

Ander nieuws

Persbericht ROC van Amsterdam en mobiliteitsbranche slaan handen ineen ​De eerste funderingspalen voor de Kabelweg 88 in Amsterdam-West zijn geslagen. Eigenaar Exclusiva, NexTechnician, MBO College Westpoort en MBO... MBO College Noord, MBO College Westpoort
Nieuws Mbo en bedrijfsleven bundelen krachten voor een beter klimaat Voldoende én goed vakpersoneel opleiden voor de energietransitie en de innovaties die hiermee gepaard gaan. Twintig roc’s en aoc’s...
Nieuws ROC van Amsterdam trots op creatieve studenten In reactie op ‘Advies Arbeidsmarktperspectief van creatieve mbo-opleidingen’ door CMMBO, gepubliceerd op 16 april 2018 Deze week...
Bekijk al het nieuws