Gelijke kansen voor jongeren op arbeidsmarkt door videosollicitatie
“De inzet van Hiretime is een van de strategieën om jeugdwerkloosheid preventief tegen te gaan”, vertelt Khalid Amrani, regionaal coördinator aanpak jeugdwerkloosheid. “We zien vaak dat jongeren van een stageplek bij een bedrijf doorstromen naar een vaste baan.” Amrani geeft verder aan: “Dat is natuurlijk ideaal voor zowel het bedrijf als voor de jongere. Het inzetten van Hiretime is een prachtig middel om letterlijk het enthousiasme van een student te laten zien. Bedrijven zijn hierdoor sneller onder de indruk dan wanneer zij een standaard CV en motivatiebrief ontvangen.”

Motivatie kenbaar maken
Door middel van de videoboodschap kunnen jongeren zichzelf laten zien en kort iets vertellen. Maar vooral kunnen zij ook hun motivatie kenbaar maken aan het bedrijf waar ze willen werken. Het voordeel hiervan is dat er geen belemmering is door eventuele spelfouten en verkeerde zinsopbouw. Iedereen heeft zo gelijke kansen. Studenten vinden het in eerste instantie wel een beetje eng om de videoboodschap te maken, maar via de app en via school krijgen zij goede tips om een goede boodschap op te nemen. Daarnaast kunnen ze natuurlijk eerst zelf op een rustige plek oefenen. Pas als de jongere helemaal tevreden is, wordt de video in Hiretime gezet. Uitsluitend personeel van de zoekende organisaties kunnen de pitches zien en ook alleen als de student dit wil. Kortom een veilige omgeving voor de sollicitant.
 

Ander nieuws

Nieuws Team MBO College Zuidoost 'Onderwijs team van het jaar' Tijdens het ‘Dit is MBO Ambassadeursgala’ in Apeldoorn is team Helpende Zorg en Welzijn van MBO College Zuidoost uitgeroepen tot &lsquo... MBO College Zuidoost
Nieuws ROC van Amsterdam - Flevoland en windenergiesector werken samen aan duurzaamheidsvraagstuk MBO College Airport
Nieuws Medailleregen tijdens Skills The Finals Studenten ROC van Amsterdam - Flevoland vallen in de prijzen tijdens Skills The Finals.
Bekijk al het nieuws